dan kravate

neki dan, bila je to čini mi se, srijeda 18.10., obilježavan je međunarodni dan kravate. svi smo na poslu bili zamoljeni, dakle nije nam bilo naređeno, da dođemo noseći kravate. sve bi to bilo u redu, samo što ja kod kuće nemam niti jednu jedinu kravatu. znam raditi papirnate kravate i u jednom trenutku sam si čak htio i staviti jednu takvu na majicu, ali mislio sam da bi to možda bilo malo pretjerano. 

s obzirom na to da sam taj dan u potpunosti bio okružen kravatama, malo sam si počeo razmišljati o svemu tome. kažu da su kravatu navodno izmislili hrvati i da je počela ulaziti u visoku modu za vrijeme tridesetogodišnjeg rata (1618. - 1648.), kad je francuski kralj vidio kravate na hrvatskim plaćeničkim postrojbama koje u ratovale za njega. koliko sam shvatio priču, kravate su na vratovima hrvata (ili kravata, kako su ih ti francuzići zvali - otud i naziv) predstavljale zaruke. dakle, kad bi mladić išao u rat, njegova draga bi mu zavezala crveni rubac oko vrata, valjda da bi znao da ako ne popije metak, da ga čeka smrt vješanjem kad dođe kući.

mene osobno kravata davi, podsjeća me na one filmove u kojima postoje robovi, koji oko vrata imaju željezne okove kroz koje se provuku lanci pa onda taj rob ne može pobjeći. kad malo bolje razmislim, uopće me ne čudi što smo mi, hrvati izmislili nešto tako glupo kao što je kravata, što podsjeća na ropstvo. stoljećima pod tuđom vlašću, odnedavno pod svojom, ali uvijek robovi. čini se da bolje niti ne znamo i kao da smo toga svjesni.

netko bi mogao reći: "pa dobro, uspješni poslovni ljudi nose kravate, političari nose kravate, kravate se nose i u raznim svećanim prigodama. kako su oni robovi?". eto, tako - poslovni ljudi robovi profitu, političari robuju moći i obični ljudi robovi nekakvim izmišljenim socijalnim konvencijama.

od svih ovih ljudi koje sam nabrojao gore, osim što su svi robovi, dvije trećine su oni uglađeni robovi - lopovi, a vi si mislite koji su to.

no evo da kažem i nešto lijepo o kravati. kravata lijepo izgleda.

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

džo maračić - maki

sedamdeset osam tisuća kuna s puno računanja

kako zajebati ZET